poniedziałek, 9 sierpnia 2010

Historii owocowych ciąg dalszy, wygrane Candy i o jeżówce słów kilka.

Hurrra!!! Wygrałam Candy u Nikusi w "Mojej Dolinie".
No i czy ja nie jestem szczęściarą?????
Cieszę się ogromnie:-)

Jak tylko cudnej urody wiadereczko dotrze do mnie, natychmiast wymyślę mu jakiś bukiecik:-)

A póki co nadal owocowo...

    Dzisiejszy bukiet miał być owocowy, ogrodowy i rustykalny. Takie było życzenie odbiorcy.
Uzyskał akceptację;-)




































Kwiatów tu niewiele, jest niemal zupełnie owocowy. Tym razem oprócz jabłek wykorzystałam jeżyny, kalinę koralową i niedojrzałe owoce jarząbu szwedzkiego.
Z jeżynami ogromna teraz wygoda... Do niedawna biegałam za nimi po lesie, a od jakiegoś czasu bez problemu można je kupić na giełdzie kwiatowej. I to zarówno na krótkich, długich, jak i bardzo długich łodyżkach. Bardzo lubię dodawać je do bukietów i kompozycji.




Dla podkreślenia rustykalnego charakteru bukietu, ułożyłam go w faszynowej kryzie.

I oczywiście koniecznie musiała pojawić się w nim jeżówka:-)






Myślę, że wiele osób zna tę letnią bylinę ogrodową.
Jeżówka purpurowa (Echinacea purpurea) niespecjalnie zainteresuje florystów kiedy kwitnie;-)
Ale za to  po przekwitnieniu staje się florystycznym rarytasem.
Kuliste środki przekwitłych koszyczków są bardzo trwałe i nadają się do suszenia.
Doskonale wyglądają w późnoletnich i jesiennych bukietach.
Warto mieć jeżówkę w ogrodzie, bo jest łatwa w uprawie i chętnie odwiedzają ją motyle.
Najpopularniejsze są odmiany kwitnące na różowo, ale są też purpurowe i białe.
Świetnie nadaje się na kwiat cięty. Długo utrzymuje świeżość w wazonie.
No i dodatkowo ma właściwości lecznicze.
Lubię jeżówkę. A najbardziej, kiedy przekwitnie;-)))

Pozdrawiam wszystkich zaglądających do mnie.
I witam nowych obserwatorów.
Cieszę się, że jesteście.
Przypominam, że moje Candy trwa do 15 sierpnia. Zapraszam!

25 komentarzy:

  1. Bukiet znakomity, jeżókę tez uwielbiam, właśnie za jej owoce... Pozdrawiam, Florystko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne! Tylko tak bardzo przypominają, że lato odchodzi :((
    Jeżówka jest świetna,ale mój wymarzony taki zaniedbany - czasu ciągle mało...
    Pozdrowienia, jeszcze słoneczne, letnie i pachnące owocami....

    OdpowiedzUsuń
  3. ten bukiet jest przepiękny!!!
    kompozycja idealna, nic dodać, nic ująć...

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj to ja tą jeżówkę zapisuję jako konieczność do ogródka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny bukiet,moja jeżówka niestety znika mi z ogrodu ale teraz nie odpuszczę bukiet jest tak piękny , że jeżówkę muszę jakoś przekupić by zechciała dobrze rosnąć.No i te jeżyny świetny dodatek do bukietów.

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ piękne robisz kompozycje.....i takie apetyczne :)

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję wygranej! :)

    Bukiety śliczne, kolorowe i bardzo apetyczne ;)

    Pozdrawiam
    Ivonn

    OdpowiedzUsuń
  8. piekny bukiet, tyle w nim owocow, ze chce sie go zjesc:-)
    A jezowka rosnie u mojej mamy w ogorodzie, rzeczywiscie kwiaty ma takie sobie, nie wiem czy mama wykorzstuje jej glowki po przekwitnieciu..mysle, ze tak.
    Pozdraiwam serdecznie
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  9. piękny, owocowy, na pewno pachnący! cudny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachwycają mnie te twoje owocowe bukiety coraz bardziej. Pierwszy raz spotkałam się z czymś takim właśnie u ciebie. Co do jeżówki to piękna bylina. Ja może w przyszłym roku w końcu znajdę czas na zajęcie się ogrodem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O! To nie wiedziałam, że to taki lubiany kwiatek - a ja staram sie go wywalić z działki co roku i nie mogę jakoś :)) No proszę ile sie człowiek może dowiedzieć :)

    Zachwycił mnie ten bukiet ślubny, taki inny taki... kwintesencja lata :) Super!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Smakowity ten bukiet :-)
    Jestem oczarowana Twoimi kompozycjami... Piękne są...

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj!
    Ależ Ty cudeńka wyczarowujesz z kwiatów! Dech zapiera.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny ten bukiet, ale... jakoś mimo letniego charakteru, "zapachniało" mi jesienią:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowny bukiet, taki nieprzeciętny.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny bukiet!! Jeżówkę znałam tylko od strony zdrowotnej do tej pory:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiękny bukiet!!! Nawet nie wiedziałam, że takie cuda można tworzyć! I zdjęcia piękne też! Muszę koniecznie inne posty zobaczyć...
    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny u mnie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. boziu! jakie cuda, piękne twoje bukiety wszystkie bez wyjątku, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prześliczna kompozycja!
    Raduje oczy i serce!
    Jestem pod wrażeniem!
    Pomysłów u Ciebie pod dostatkiem!
    PODZIWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  20. wow, alez ten bukiet piekny...juz musze poogladac Twego bloga!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Bukiecik piękny, to nawet, mało powiedziane!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pomysłowa kompozycja!
    Klient zapewne był zadowolony:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety, nie tylko my.
    Smakosze grasują po grodzie!

    OdpowiedzUsuń
  24. To te okropne stworzenia, ślimakami nagimi zwane. Szczęśliwe,że podsuwam im co jakiś czas takie smaczne meni:)

    OdpowiedzUsuń