poniedziałek, 27 grudnia 2010

Poświątecznie o świątecznych dekoracjach;-)

Witam po świętach, ale ciągle jeszcze w bardzo świątecznym nastroju:-)
Zgodnie z tym, co proponują floryści, dekoracje świąteczne nie muszą dotyczyć wyłącznie kilku dni  w okolicy Bożego Narodzenia.
Proponuje się nawet zmienić im nazwę z dekoracji świątecznych na dekoracje zimowe;-)
I cieszyć się nimi jeszcze dłuuugo - przez calutki styczeń.
Podoba mi się ten pomysł.
Zwłaszcza, że zaczynam zdobić dom późno, tuż przed świętami.
Z przyjemnością zatem jeszcze przez wiele dni pozostanę w klimacie świąt;-)

W moim domu w tym roku króluje sosna.
Niestety nie mam zdjęć, bo sprzęt chwilowo odmówił współpracy.
Jak się uda go okiełznać, to może jeszcze zrobię kilka fotek.

A póki co pokażę Wam moją propozycję wykorzystania sosny w zimowo-świątecznej dekoracji stołu.
Kompozycje wykonane do listopadowo-grudniowego numeru  NDiO-Flora.

Wykorzystałam tu sosnę czarną (Pinus nigra), z której igieł zrobiłam choineczki do dekoracji stołu.
Wybrałam tę sosnę ze względu na jej piękne długie igły.

Cała aranżacja stołu wyglądała tak:





























A choineczki z bliska prezentują się tak.
"Ubrałam" je w płatki pomarańczowej gerbery (zostały przyklejone klejem do żywych roślin) i w pomarańczowe kryształki. I lekko oprószyłam sztucznym śniegiem.

Na talerzach położyłam pęczki sosnowych igieł ozdobione tak samo jak choinki:                                  

Przy każdym nakryciu stanęła mała srebrzysta szklaneczka z pomarańczową gerberą wtuloną w pęk igieł sosny.
 Utrzymana w takim samym stylu dekoracja znalazła się na kominku w towarzystwie srebrnego anioła.
                                                            
Całości dekoracji dopełniają zapalone świece i rozsypane na obrusie igliwie.



Pozdrawiam serdecznie wszystkich moich blogowych gości, nowych obserwatorów i stałych bywalców;-)Dziękuję Wam za piękne życzenia świąteczne.












 






























                                       

28 komentarzy:

  1. Dobrze, że się pokazałaś:-). Brakowało mi Twoich bajecznych kompozycji:-*
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie! Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ to piękne! Wspaniałe masz pomysły!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. ♥Beautiful♥
    Me like!! ,)
    Have a great evening ,)
    Hug Anki

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo urokliwa dekoracja !!!
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie przystrojony stół. Zachwyciłaś mnie swoim pomysłem z tą sosną. Wygląda rewelacyjne. a to połączenie z gerberą super. Dziękuję za odwiedziny i przemiłe komentarze.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne, nie mogę się napatrzeć... w czasopiśmie zdjęcia mnie zachwyciły już jakiś czas temu, teraz mam powtórkę... Uwielbiam Twoje prace, ojjjj żeby tak choć na krok zbliżyć się do Twojego mistrzostwa... daleko mi okropnie! Ale będę się starać! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie to piękne... Czekam z niecierpliwością na "okiełznanie sprzętu" i na zdjęcia Twoich domowych ozdób.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękna dekoracja stołu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny stół,tzn dekoracja:)
    zresztą wszystkie twoje prace są przepiękne

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna dekoracja... Z przyjemnością oglądam Twoje kompozycje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za odwiedziny i pozostawione słowo.
    Masz świetne pomysły, a Twoja pasja budzi podziw.
    To połączenie ciemnej zieleni z ognistą pomarańczą pięknie wygląda. Pomysł na takie zastosowanie igieł rewelacyjny, nie wpadłabym na to:)
    Pozdrawiam
    TCH

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudnie!!! I mozna bez bombek bez typowych ozdób świątecznych wyczarować świąteczny nastrój. Elegancki i niepowtarzalny.
    Zatem Świątecznie pozdrawiam i niech ten nastrój towarzyszy nam jeszcze długo.
    Anula z Chaty pod Wiatrakami

    OdpowiedzUsuń
  14. Great decorations! Simple and elegant!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne dekoracje, najbardziej podobami sie gerbera wtulona w igiełki,

    pozdrawiam poświątecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. śliczne, cudowne, przepiękne.....inne, oryginalne, ale nie udziwnione.... wooooow
    Też już za Tobą tęskniłam!!! Bywaj częściej, proszę!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kompozycje niesamowite!!! podziwiam szczerze ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. cudnie :)

    Serdecznie zapraszam na The Bunny Attic- blogowe znaleziska w stylu English Country, Vintage and Shabby Chic :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. jestem oszołomiona Twoją dekoracją....
    Super!!!
    Pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pięknie .... u mnie sosna i świertk...

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoje dekoracje są cudowne, niesamowite. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie i z wielka klasą!!!!!Pomyslności i wielu ciekawych pomysłów w 2011r.Buźki-aga

    OdpowiedzUsuń
  23. Florentynko jestem pod wrażeniem Twojej dekoracji.Śliczna,naturalna i oryginalna.
    Wszystkiego co Najlepsze w Nowym Roku dla Ciebie i Najbliższych.

    OdpowiedzUsuń