sobota, 15 stycznia 2011

Dzień TULIPANA!

Czy wiecie, że 15 stycznia to DZIEŃ  TULIPANA?
Lubię tulipany i cieszy mnie fakt, że mają swoje święto;-)
Kto nie kocha tulipanów???
W XVI wieku, kiedy to tulipany zostały sprowadzone do Europy, nasz świat oszalał...
To szaleństwo nazywamy dzisiaj "tulipanową gorączką".
Ceny cebulek były niewyobrażalne.
Znacznie przewyższały roczne dochody ówczesnych Holendrów...
Ponoć za cenę jednej cebulki można było w tamtych czasach kupić...kamienicę!!!!!!!!!
Najwyższą cenę miała osiągnąć odmiana Semper Augustus:
              Zdjęcie pochodzi z Wikipedii.    

Dobrze, że dzisiaj cebulki tulipanów mają przystępniejsze ceny;-)
I dzięki temu każdy może je mieć w swoim ogrodzie.

Z okazji święta, kilka tulipanowych aranżacji:
                          Taki trochę nietypowy bukiet;-)                              

            Te same różowe tulipany we wczesnowiosennym wianku.                      

             Białe z anigozanthosem:
                                                                        
Tutaj krótko przycięte w ceramicznej misie razem z hiacyntami

A na koniec tulipanowo-gloriozowy bukiecik:-)





Miłej niedzieli Wam życzę.
                               Z tulipanowym pozdrowieniem;-)
                                                                                        Florentyna.

Ps. Wszystkie fotki moich tulipanowych aranżacji autorstwa Agi Mitko.

39 komentarzy:

  1. Piękne są twoje bukiety z tych pięknych kwiatów. Na jesień kupiłam 30 cebulek pełnych tulipanów i jestem bardzo ciekawa jak zakwitną;-))) Polowałam na cebulkę odmiany "Maria Kaczyńska" ale były bardzo drogie i nie zdecydowałam się na kupno.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne są Twoje tulipanowe aranżacje:) Wiosną zapachniało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany! Jakie piękne!!! Szczególnie te dwie pierwsze kompozycje z różowych tulipanów! Aż trudno oderwać wzrok! Zachwycają subtelnym połączeniem barw. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiedziałam o tym dniu .. ;( piekne to kwiaty i delikatne..szkoda ,że długo nie stoją w wazonie...pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie zachwyciła kompozycja z białymi tulipanami. Przepiękna. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. zapachniało wiosną. Ale niestety mamy jeszcze przed sobą mrozy - tak przynajmniej mówią. Najbardziej zrobił na mnie wrażenie - pierwszy nietypowy bukiet w tym poście!! Wszystko w nim gra - kolor, kompozycja, faktura, ilość kwiatów i gałązek - piękny - bardzo oryginalny!! Pozdrawiam i podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne te bukiety! Co już myślałam, że ten mi się podoba najbardziej, to wyjeżdżał następny! A za tulipanami nigdy nie przepadałam - u Ciebie spojrzałam na nie inaczej. Cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne zdjęcia :)
    nie wiedziałam, ze tulipan ma swój dzień :)ale bardzo mnie to cieszy bo to moje ukochane kwiaty :)
    uwielbiam te prawdziwe kwiatki i te we wszelkich robótkach :) nawet wyszyłam jeden obraz - tulipany w wazonie, a teraz wyszywam kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Różowe tulipany są cudne, jak każde zresztą. To ulubione kwiaty moje męża więc na szczęście goszczą w domu często.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne bukiety...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  11. O rany,
    wczoraj kupiłam tulipany- nie wiedząc że ich święto,-dziękuję Ci kobitko, już notuje w kalendarzu...;-)))
    kompozycje mnie rozwalają...ta pierwsza z bladoróżowymi jest obłędna, choć i pozostała cała reszta godna podziwu, a tulipany połączone z gloriozą...wprost fantastyczne! nie mogę się nadziwić i napatrzeć...;-)))
    Pozdrawiam serdecznie ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Florentyno pierwsza aranżacja jest niesamowicie efektowna i pewnie trudna do wykonania.
    Świetnie dobrany wazon, całość rewelacja.
    A pozostałe też godne podziwu.
    Pozdrawiam :-))))

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne kompozycje! Siedzę i wzdycham z zachwytu... ta pierwsza różowa... zaparła mi dech...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubie tulipany a te aranżacje sa przecudne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękne kompozycje! Masz cudowne zdolności! Pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piekne kompozycje . Te różowe cudowne

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam wieczorkiem, te przecudne kompozycje,przecudna jest, ta, z różowych tulipanów.
    A rano mi zaświtało w głowie, iż taki kolor posadziłam w ogrodzie,:)
    Już się nie mogę doczekać:)
    Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekne tulipanki i ich aranżacje. Ja już sobie zapisałam i za rok na 15.01 zakupię sobie bukiet tulipanów! A się zastanawiałam, czemu w przedszkolu tyle tulipanów było?! Wygląda na to, że w Danii też mają Dzień Tulipana, albo to tylko zbieg okoliczności... Podrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. ..piękne zdjęcia i bukiety... i ja za rok kupię duży bukiet tulipanków:) Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie wiedziałam, dzięki za informację i piękne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie piękne,ale pierwszy najpiękniejszy..jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam tulipany, te różowe to jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne! Tulipany występują w tylu odmianach, że można dostać zawrotu głowy ;-)
    Zwyczajne i niezwykłe...
    Co roku bukiety różowych tulipanów w towarzystwie frezji lub żonkili rozkwitają na moim wielkanocnym stole. Nigdy jednak nie pokusiłam się o bardziej wyrafinowane aranżacje; ot, po prostu wiosenny bukiet...
    Ściskam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wierzę własnym oczom - ten pierwszy bukiet wprost ściął mnie z nóg i jeszcze zbieram szczękę z podłogi! CUDOWNY!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Pierwsza i ostatnia kompozycja najbardziej mi się podoba. A myślałam, że tulipan to mało efektowny kwiat.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dla mnie pierwsza kompozycja jest The Best. Piękna i bardzo oryginalna. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kompozycje cudne..jutro rano jadę na giełdę bo już zatęskniłam za czymś kwitnącym na stół, przy okazji się trochę powłóczę....

    OdpowiedzUsuń
  28. Wszystko jest doskonałe i piękne, mnie najbardziej zafascynował ten wylewający się bukiet. Wygląda jak gest, ruch w tańcu, zjawiskowo. Artyzm w największym stopniu.

    Swoje ogrodowe tulipki posadziłam jesienią, niedługo będą mnie cieszyć. Będzie to sprawdzian, jak o nie zadbałam, bo wykopałam w czerwcu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam tulipany,a kompozycje są cudne,zwłaszcza ta pierwsza i ostatnia baaaardzo mi się podobają,pzdr serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  30. kocham tulipany i w ogródeczku i takie bladoróżowe w dużym wazonie ..... kompozycje urocze :)
    śle serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  31. Niesamowicie się cieszę, że trafiłam na Twój blog. Ile tu wspaniałych kompozycji i inspiracji. Jestem pod wrażeniem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Od półtora roku marzę o kursie florystycznym. Chciałabym umieć tak pięknie układać kwiaty. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Floro piękne te Twoje kompozycje tulipanowe! Potrafisz zainspirować:-) Ja osobiście już rozglądam się za kursem florystycznym. Nawet przez moment chciałam póść na podyplomówkę z florystyki, ale moje zapały ochłodziła cena:-( Tymczasem popatrzę na Twoje cudne kwiaty...

    OdpowiedzUsuń
  34. Przewspaniały ten nietypowy bukiet!!!
    |A ja naprawdę mam lenia, ciągle wydaje mi się że nic nie robię, żyję jak w jakimś amoku bym była, chyba to przez ten brak słońca, coś takiego niedobrego się dzieje;)
    Pozdrowionka i byle do wiosny;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ojejku...Florentynko.Wprowadziłaś mnie cudnymi aranżacjami moich ukochanych tulipanów w wspaniały wiosenny nastrój.A dzisiejszy dzień niestety dla mnie był przygnębiający z rtóżnych powodów...i tu się rozświetliło.Dobrze że jesteśmy wzrokowcami.Całuski dla Ciebie i Męża.

    OdpowiedzUsuń
  36. Sliczne bukiety, choc nie cierpie tulipanow.

    OdpowiedzUsuń
  37. Piekne kompozycje . Te różowe cudowne

    OdpowiedzUsuń