sobota, 30 kwietnia 2011

Klika narcyzów i zaległe prezenty.




Witam serdecznie.
Dzisiaj mam dla Was kilka zaległych fotek.
Po pierwsze narcyzy z ogrodu mojej przyjaciółki.
Fotografowane jeszcze przed świętami, w pełni kwitnienia.
Za narcyzami przepadam.
Moje najukochańsze, to białe narcyzy wonne (Narcissus poeticus), delikatne, romantyczne, przepięknie pachnące.
No i przede wszystkim kojarzą się z dzieciństwem.
W tamtych czasach w ogrodach było ich bardzo dużo.
Dzisiaj zostały nieco zdominowane przez ogromną ilość odmian narcyza trąbkowego (Narcissus pseudonarcissus), niesłusznie nazywanych żonkilami.

Białe narcyzy kojarzą mi się też nieodmiennie z ukochaną bohaterką moich dziecinnych lat Anią Shirley.
Według słów pani Małgorzaty Linde Ania sama wyglądała jak narcyz, subtelnie i romantycznie;-)
Narcyzy to jedne z ulubionych kwiatów Lucy Maud Montgomery, pewnie też dlatego jej bohaterka tak je kocha...
Ilekroć czytam o tym, że Ania zbierała narcyzy, zawsze oczyma wyobraźni widzę takie jak na poniższym zdjęciu.
Chociaż wcale nie jestem pewna, czy rzeczywiście tak wyglądały.

Myślę też, że mityczny młodzieniec, który zakochał się we własnym odbiciu, musiał ujrzeć w wodzie taki obrazek.
Sama bym się zakochała...


I kilka narcyzów trąbkowych:
-delikatne białe z długim przykoronkiem
-żółto-pomarańczowe półpełne i jasno żółte






- subtelne kremowo-żółte
-pełne słonecznie żółte


A teraz czas najwyższy na nadrobienie zaległości.
Jeszcze przed świętami wygrałam candy u Majki w "Szprotkowie"
Przyfrunęła do mnie cudnej urody świąteczna kartka i nieziemska ażurowa pisanka;-)




Jajeczko jest zachwycające! Takie małe dzieło sztuki;-)
Było największą ozdobą mojego świątecznego stołu.

I jeszcze rzut oka z bliska na śliczną kartkę;-)


Zajrzyjcie na bloga Majki, znajdziecie tam ogromną ilość przepięknych prac;-)
Dziękuję Ci Majeczko ogromnie!



Kolejny prezent przywędrował do mnie z bloga "Peninia art"
gdzie wygrałam "Różane candy".
Otrzymałam takie oto wspaniałości:


Prześliczne romantyczne pudełeczko...



A do tego piękna kartka i słodka biała kurka.
Kurka wraz z ażurową pisanką zajmowała honorowe miejsce na moim stole świątecznym;-)
Kochana, dziękuję za wspaniały podarunek;-)
Zajrzyjcie do Peninii, bo warto!!!




Pozdrawiam cieplutko wszystkich, którzy do mnie zaglądają, a szczególnie tych zostawiających przemiłe komentarze.
Uciekam na spacer, bo pogoda u mnie kryształowo piękna;-)


13 komentarzy:

  1. Uwielbiam narcyzy!!! Zwłaszcza za ich piękny zapach, dla mnie nie ma piękniejszych kwiatów:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kocham narcyzy, a pogody zazdroszczę, bo chociaż świeci słońce jest zimno i okropnie wieje. Pranie musiałam zbierać z trawnika. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Narcyzy trąbkowe ? , a ja się śmiałam gdy dzieci określały narcyzy jak "kwiatki z trąbką" .
    Białe widzę pierwszy raz , cudowne .
    Ażurowe jajeczko niezwykłe i śliczna kartka do kompletu.
    Różany zestaw , bardzo stylowy , podobają mi się kartki z portretami kobiet z poprzednich epok są takie romantyczne.
    Dzięki za portrety narcyzów , są piękne , sama na święta zrobiłam dekorację z żółtych miniaturek , kojarzą mi się z Wielkanocą i wiosną.
    Pozdrawiam Yrsa

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana Flo, nie dość że narcyzy cudne, to jeszcze Ty tak pięknie o nich piszesz - widać, że je kochasz ;-)
    A ten biały zjawiskowy, nieziemsko piękny!
    Pogoda nas faktycznie rozpieszcza dzisiaj, mimo ponurych prognoz ;-)
    Ściskam czule!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te twoje żonkile!!!

    ten biały cudo!

    mam ten pełny żółto pomarańczowy, powidz mi czy one ci się nie łamią????

    bo przy tych moich od ciężaru połamały się główki - czyli kwiaty, podpory jakie im zrobiłam na niewiele się zdały ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Narcyzy wyglądają przepięknie. Jeden piękniejszy od drugiego.
    A prezentów tylko pozazdrościć. Jajko to czyste arcydzieło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne kwiaty:) Zapachniało wiosna. Uwielbiam każdą ich odmianę:)
    A prezenty dostałaś fantastyczne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, te narcyzy!
    A prezenty cudne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Z kwiatów wiosny najbardziej lubię narcyzy , jeszcze ich nie kupiłam do wazonu. Jednak o trąbkowych nie słyszałam i nie widziałam ich.
    Zdjęcia śliczne. Zapraszam do siebie na Chwile... też jest trochę kwiatków.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wunderschön sind Deine Frühlingsbilder! Ganz toll!
    Vielen Dank für Deinen lieben Besuch auf meinem Blog!
    Einen schönen und sonnigen Sonntag wünscht Dir Yvonne

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne kwiaty i miło tu :) zaglądać będę...

    pozdrawiam ciepło i także oczywiście zapraszam,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  12. Te białe rzeczywiście wyjątkowe!!Pozdrówka-aga

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo mnie cieszy, że pisanka dotarła w całości i sie spodobała, pozdrawiam Majka z szprotkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń