poniedziałek, 12 września 2011

Jesiennie...

"Zobacz, ile jesieni!
Pełno jak w cebrze wina,
A to dopiero początek, 
dopiero się zaczyna..."
                                               (Julian Tuwim)

                                 Tak pięknie pisał o początkach jesieni mój ukochany poeta;-)
To wiersz "Strofy o późnym lecie".
Lubię to;-)))))))

A jesieni wokół nas rzeczywiście z dnia na dzień więcej...
Chłodne, rześkie poranki, wczesne wieczory, działki pachnące dymem z ognisk,
i kolory...
kolory, kolory, kolory.

Najbardziej kojarzące się z jesienią ogniste czerwienie i ciepłe pomarańcze:


                                             A tuż obok nich soczyste jeszcze żółcie:


 I przydymiony brudny róż z kroplą fioletu:



Zachwycająca paleta barw...
I jak tu nie lubić jesieni?
A jeśli do tego dodamy także smaki i zapachy:

To szaleństwo jesienne będzie już absolutne;-)
Uwielbiam ten czas dojrzewania i dosytu.
Czas spokoju i wyciszenia.
I lubię też jesienne aranżacje:

Oczywiście z wrzosami w roli głównej, przecież jest wrzesień, więc nie może być inaczej;-)
(powyższe zdjęcie zrobiłam kilka dni temu podczas pokazu florystycznego w Katowicach).


A do kompletu nie może rzecz jasna zabraknąć jesiennych bukietów.

Pierwszy z herbatnimi różami, fioletową kapustką ozdobną i drobnymi owocostanami róży wielokwiatowej:



Kolejny z fioletową i białą kapustką, jesiennymi astrami, liśćmi dębu czerwonego i delikatnymi kłosami prosa:



















                     
A na koniec nieduży bukiecik z kwiatów ogrodowych późnego lata zrobiony do jesiennego numeru
NDiO-Flora.








Mam nadzieję, że te niezwykłe kolory przekonają wszystkich do jesieni;-)


A jako że jesień najpiękniejsza jest w górach, więc wybieramy się tam na kilka dni.
Pooddychać czystym górskim powietrzem.
Powłóczyć się po szlakach.
Pozachwycać jesiennymi pejzażami.
Pozdrawiam Was serdecznie i do zobaczenia po powrocie;-)









Pozdrawiam  jesiennie;-)
                     FLORENTYNA



29 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia i kompozycje. Ja tej jesieni stawiam na kolor żółty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja jesień jest zachwycająca!!!!Niezwykła!!! Słoneczna!!!Bajeczna wręcz:) Jestem oczarowana:) Taka może trwać w przerwie między latem a latem;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka obfitosc zdjec i kolorow! Piekne!
    pozdrawiam
    B.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesienna paleta barw to mój ukochany zestaw kolorystyczny, u Ciebie w soczystej prezentacji. A bukiety piękne po prostu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne, jeszcze słońca pełne barwy. Zazdroszczę Ci tych gór, choć będę nad Soliną pod koniec tygodnia, ciut roboczo, jednak mam nadzieję nacieszyć się bieszczadzką przyrodą. Na południu jednak wcześniej jesień, w W-wie lato, mało symptomów jesiennych. W przyszłym tygodniu wyruszam na siedlisko mazurskie, tam jesień mocno spóźniona, mam nadzieję ją powitać na polach i łąkach.
    Uwielbiam do Ciebie zaglądać. Pozdrawiam serdecznie, również Agę i Kasię, które miałam okazję poznać na plenerze w Opolu - jolanda

    OdpowiedzUsuń
  6. och, umieć tak komponować barwy....
    przecudnej urody jesień u Ciebie, a u mnie za oknem i wiatr i deszcz i ponure chmury;))
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. sa osoby co jesieni nie lubią..a prosze jaka ona piękna :)) ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Florentyno, bukiety piękne, ale ten maleńki - sam urok i sama słodycz.

    OdpowiedzUsuń
  9. jesieni w takim wydaniu trudno nie kochać, niech trwa!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia i bukiety :-)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  11. Wunderschöne Fotos. Eine wahre Farbenpracht. Liebe Grüße von Inge

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile u Ciebie koloru smaku i zapachu...
    Pozdrawiam Cie gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ślicznie dziękuję za komentarz pozostawiony na moim blogu :) A tu jaka feeria barw! Nie bez powodu jesień to moja ulubiona pora roku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam!
    Kiedy widzę takie zdjęcia, zaczynam rozumieć, za co kocham jesień. Kolory o tej porze roku są wyjątkowo piękne. Podobnie jak te kompozycje kwiatowe. Najbardziej podoba mi się chyba pierwszy bukiet, ale trudno się zdecydować, bo wszystkie są cudne :)
    Na pewno będę zaglądać częściej, żeby popodziwiać.
    Pozdrawiam
    Milly

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne, bardzo dziękuję za dodanie linka do mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Twoim cudownym kolorowym zdjęciom chyba polubię wrześniową jesień, no może jeszcze październikową. Późniejszą już z pewnością nie;-).Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Dziękuję za miłe słowa !!!Piękne kompozycje !!pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  18. Achchchchhhhhhh, bosko cudnie, jesiennie, kolorowo - dziękuję za te zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, jesienne kompozycje....wrzosy cudne....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  20. PRAWDZIWA EKSPLOZJA JESIENI:))CUDOWNA:)) KOCHAM TE PORĘ ROKU-PIĘKNIE JA PRZEDSTAWIŁAŚ

    OdpowiedzUsuń
  21. Beautiful collagen, above all this in tone on tone.
    Regards Senna

    OdpowiedzUsuń
  22. Niesamowite .. czy ktoś mógłby to lepiej wymyślić niż natura? Śliczne kompozycje. Dziękuję za odwiedziny. Udanego wypoczynku!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Florentynko, przepięknie. Zdjęcia są niesamowite!!

    Pozdrawiam mocno

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  24. Cześć! Wpadłam z rewizytą i ...wsiąkłam! Kocham kwiaty, kocham przyrodę i wszystko z nią związane! A u Ciebie tego pełno! Tak sie składa, że tez jestem ogrodnikiem :). Miałam na studiach zajęcia z florystyki. Dzięki temu, że tu zajrzałam- przypomniałam sobie o tym!!! Wielkie dzięki i ...będę wpadać częściej!
    Serdecznie pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Weszłam z rewizytą na Twój blog i przepadłam z kretesem, piękne zdjęcia...jestem oczarowana...też kocham jesień. Pozdrawiam ciepło i cieszę się na Twoje u mnie wizyty :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piekne zdjecia, az zateksnilam za polaska zlota jesienia. I tak jak Polinne, znalazlam Twoj blog, bo weszlas na moj :) I przejrzalam kilkanascie postow, kolejna porcja jak z pracy wroce :) pozdrawiam serdecznie, Aga z Barcelony

    OdpowiedzUsuń