czwartek, 26 stycznia 2012

Te wspaniałe brzozy...

Z początkiem roku w mieście często ogląda się takie obrazki:

W parkach trwa intensywne cięcie drzew.
I jak tu z tego nie skorzystać;-)))
Moje umiłowanie patyków wszelakich ma swój początek w jakichś zaprzeszłych czasach;-)
A brzozowe gałązki lubię nade wszystko ( w ogóle brzozy darzę 
szczególnym sentymentem;-)
Z brzozowych gałązek można robić cuda przeróżne.

Na warsztatach, korzystając z obfitości tworzywa, wyplotłyśmy brzozowe maty.

"Wyplotłyśmy" nie jest może zbyt dokładnym określeniem, bo tak naprawdę łączyłyśmy gałązki za pomocą tzw. sznurkodrutu.




























Do dekoracji posłużył bluszcz.
A następnie kwiaty (umieszczone w plastikowych fiolkach osłoniętych mchem) 
i  drobne akcenty wielkanocne, takie jak piórka i skorupki jaj.




























I tym razem wykorzystałyśmy kwiaty w energetyzujących żółtych barwach.



























Dekoracja miała być w założeniu radosna, wielkanocna i bardzo wiosenna.
I chyba się udało:-)




























Taką matę można powiesić na ścianie lub na drzwiach.
A gdy kwiaty zwiędną, uzupełniamy wodę w fiolkach i umieszczamy w nich nowe kwiaty;-)
Tak więc dekoracja jest długoterminowa;-)))

W kolejnych postach postaram się pokazać co jeszcze można z brzozowych gałązek wyczarować.
Pozdrawiam cieplutko i życzę Wam udanego weekendu.

Florentyna
Pin It  

37 komentarzy:

  1. Pomysl z wykorzystaniem brzozowych galazek oraz innych materialow jest naprawde wyjatkowy. Niestety u mnie brzozy nie rosna :-( ale poszukam innych patykow. Dziekuje za pokazanie, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dearest Florentyna,

    Genial idea for using those birch twigs! It looks so spring like with the yellow flowers and the egg shells...
    Love to you,

    Mariette

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pomysłowe i oryginalne . Pozdrawiam serdecznie w ten mrożny poranek .

    OdpowiedzUsuń
  4. super podoba mi się bardzo pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny pomysł! Ja tez jestem miłośniczką brzóz. Do tej pory z brzozowych gałązek robiłam tylko wianki. Mata jest wyjątkowo radosna i bardzo oryginalna. I tak wiosennie się zrobiło ;-)
    Ściskam czule!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł , muszę zrobić coś podobnego ! Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzozowe galazki rzeczywiscie sa swietnym materialem do tworzenia. Piekna dekoracja.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. ..ależ Wy Floryści wymyślacie "cuda na kiju", albo raczej na wielu drobnych patyczkach.Piękna kompozycja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam też brzozę.Nie wiedziałam jednak że mam na nią uczulenie.Zrobiłam kilka wianków z niej.Na drugi dzień okrutnie bolała mnie głowa spuchły mi oczy i zysałam katar.Ten człek który mi pomagał także.To była wiosna więc może bardziej pyliła.
    Twoje pracki -ekstra.
    Ciepłe pozdrówka-aga

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam też brzozę.Nie wiedziałam jednak że mam na nią uczulenie.Zrobiłam kilka wianków z niej.Na drugi dzień okrutnie bolała mnie głowa spuchły mi oczy i zysałam katar.Ten człek który mi pomagał także.To była wiosna więc może bardziej pyliła.
    Twoje pracki -ekstra.
    Ciepłe pozdrówka-aga

    OdpowiedzUsuń
  11. Podziwiam, podziwiam, kocham naturę więc takie cuda są mi szczególnie drogie. Dziękuję za wizytę u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjna dekoracja - niesamowicie mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak cudownie, że jest taki blog. Mam nadzieję, że dzięki Tobie czegoś się nauczę i będę mogła sama robić podobne piękne dekoracje.
    Pozdrawiam serdecznie i będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł superancki :))! oj jak u Ciebie wiosennie ..zupełny kontrast do moich zdjec...Pozdrawiam...

    PS u Ciebie musze cały czas robić ,,odswiez" aby wpisac komentarz..ale co tam dla chcacego nic trudnego ! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. oj, z przyjemnością będę TU zaglądać! Pozdrawiam ciepło, Anita

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj, dołączam do Ciebie ze względu na wiosenne kolory i E. Demarczyk:)) Pozdrawiam, do miłego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wpadłam z rewizytą, a tutaj tyle inspiracji :) I podobieństw: i ja kocham rośliny, i ja czytałam "Filipinkę" i nawet ostatnio rozmyślałam, jak bardzo się różniła od współczesnych pism dla nastolatek, i ja robiłam w tym roku po raz pierwszy miód z mniszka :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jak masz ochotę na wyróżnienie, to zapraszam.pa

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczny pomysł:) I mistrzowskie wykonanie oczywiście:) Ogromnie mi sie podoba ta aranzacja:) A przy tym mrozi tak cudnie powiało wiosną:)

    OdpowiedzUsuń
  20. To wygląda wspaniale i podoba mi się, że są żywe kwiaty :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem dlaczego ale od dłuższego czasu nie mogę dodać komentarzy u Ciebie. Może tym razem się uda. Kompozycje jak zwykle cudne. Podpatruję i troszkę wykorzystuję dla siebie. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Florentyno, zapraszam Cię na swoje candy, mam nadzieję, że to Twoje klimaty; pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  23. Bonjour...c'est avec plaisir que je découvre ce blog avec des compositions florales comme j'aime les réaliser.Je viendrai suivre les aventures de ce blog avec un grand intêret.
    Belle journée Jocelyne

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj:)Robisz piękne kompozycje, jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł z tą dekoracją!Gratuluję!Pozdrawiam serdecznie.papa

    OdpowiedzUsuń
  26. Hi Flora, just stopping by to say how delightful your blog is. Thanks so much for sharing. I have recently found your blog and am now following you, and will visit often. Please stop by my blog and perhaps you would like to follow me also. Have a wonderful day. Hugs, Chris
    http://chelencarter-retiredandlovingit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz złote ręce, podziwiam ...
    i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna mata.Oj,jak wiosennie się zrobiło.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Florentynko piękności tu u Ciebie :-) praca nad czymś takim musi być napewno relaksująca... od razu widać że masz to w sercu!!! pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Apareço de vez em quando para visitar sua página virtual,ver seus lindos trabalhos artesanais,pois tenho-a na MINHA LISTA DE BLOGS QUE SIGO.Minha esposa tem descendência polonesa(WIACZOREK) e sou um curioso que 'viajo' pesquisando o que existe de interessante por esse mundo de Deus...O meu blog aqui no BRASIL: http://trudesphotonews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Tolle Arbeiten und Anregungen! Bin total begeistert!
    Liebe Grüße
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
  32. Och i ja musze cos swiatecznego stworzyc, podobaja mi sie takie maty

    OdpowiedzUsuń