niedziela, 23 września 2012

A w lesie już jesień...

Korzystając z kilku wolnych chwil wybraliśmy się na leśny spacer.
Paaaachniało już jesienią.
I grzybami.
Ale te jadalne gdzieś się przed nami poukrywały, moje grzybobranie było więc tylko fotograficzne;-)
Urodziwe te różniaste grzybołki są bardzo.
Popatrzcie zresztą sami:



























W lesie coraz jesienniej, coraz więcej  brązów i  odcieni ochry.
Nie da się ukryć, że to już pierwszy dzień jesieni...



























Liście przybierają ciepłe jesienne barwy.
                                                                                        
                                                                                                                



























O dzisiaj króluje  jesień, i nic tego nie zmieni, aż do przyszłego roku;-)
Lubię jesień.
I tę zaczynająca się mimozami, i tę brązowo złotą, pachnącą gorzkawo opadającymi liśćmi.
I nawet tę słotną, listopadową.

Lato z ptakami odchodzi

Wiatr skręca liście w warkoczach

Dywanem pokrywa szlaki

Szkarłaty wiesza na zboczach

Przyoblekam myśli w kolory

W liści złoto, buków purpurę

Palę w ogniu letnie wspomnienia

Idę wymachując kosturem



Idę w góry cieszyć się życiem


Oddać dłoniom halnego włosy

W szelest liści wsłuchać się pragnę

W odlatujących ptaków głosy



Tak śpiewaliśmy miliony lat świetlnych temu na naszych bieszczadzkich jesiennych rajdach;-)

Ech, rozmarzyłam się, a wszystko przez tę jesień...

A na pożegnanie lata mam dla Was smakowity jeżynowy torcik;-)

































Życzę wszystkim fantastycznego tygodnia.
I do napisania;-)








41 komentarzy:

  1. Jesień, mimo iż początkowo ma piękne barwy, nie jest moją ulubiona porą roku. Kolory odejdą, a zostanie szaro, smutno. Teraz jednak Twój spacer po lesie był jeszcze miły. Torcik jest śliczny *** Andaluzja to dla mnie najpiękniejsza część Hiszpanii. Jeśli tam nie byłaś, a będziesz miała możliwość, to zobacz koniecznie Grenadę z Alhambrą, Sewillę i Kordobę z niesamowita katedrą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja nawet tę jesienna szarość lubię;-) I mgliste, chłodne poranki i słotę listopada;-)
      A jeśli chodzi o wakacje, to plany zwiedzaniowe mam bogate, zobaczymy ile z tego uda się zrealizować.
      Alhambra z jej ogrodami oczywiście na pierwszym miejscu. Od zawsze uczono mnie o nich na każdym kolejnym etapie mojej ogrodniczej edukacji, więc najwyższy czas zobaczyć te cuda na własne oczy.
      W Andaluzji będę pierwszy raz, wcześniej jeździłam jedynie do północnej Hiszpanii.
      Buziaki przesyłam.

      Usuń
  2. Też tak śpiewałam. Dzięki za przypomnienie. Torcik smakowity dla oka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudnie się śpiewało, nieprawdaż???
      Buziaki jesienne cieplutkie przesyłam

      Usuń
  3. Ja uwielbiam naszą złotą jesień...z jej barwami. Ale zima to nielubiana pora roku prze ze mnie .Bukiecik taki nietypowy..bardzo pomysłowy.Patrząc na krzak jeżyny , nigdy bym nie pomyślała że takie cuda wianki można z nich zrobić.Pozdrawiam serdecznie Dorcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za zimą i ja nie przepadam, no może poza czasem świątecznym.
      Ale jesień ma swoje niezaprzeczalne uroki. Dla mnie to zwłaszcza bogactwo florystycznego materiału.
      Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa.
      Pozdrowienia.

      Usuń
  4. Jesteś prawdziwą skarbnicą pomysłów florystycznych!!!
    Piękny torcik!
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Torcik nie tylko smakowity ale i piękny niezmiernie. Miłe są takie nostalgiczne wspomnienia pod tym względem lubię jesień uwalnia poetyczność nawet ludziach nawet tych prozaicznych :) takich jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, jesień wyzwala w nas romantyczne dusze;-)
      Buziaki.

      Usuń
  6. Ja też byłam w lesie z nadzieją na znalezienie jakichkolwiek grzybów, ale niestety nic nie było...nazbierałam tylko mchu, omszałych gałazek i szyszek...ale było cudnie...pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia :-)
    Torcik jeżynowy - świetny :-)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  8. Florentyno, moje grzybowe plany niestety spalone na panewce ;(
    Zapasów na święta brak, a na horyzoncie nie widać wolnej niedzieli...
    Kocham las!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przecudna kompozycja.

    A las...to coś do czego z wiekiem coraz bardziej boję się chodzić...
    W zeszłą niedzielę, moim oczom ukazały się potężne zwerzęta... łosie.
    Musiały się przemieścić, zapewne, przez suszę, wczesniej chyba nikt nie wspominał, że są w okolicy.
    Jakie są ogromne to chyba trzeba zobaczyć na dziko, na żywo.
    Troszkę żałowałam w takim momencie, iż wcześniej nie parałam się wspinaczką skałkową, wtedy taka nadrzewna, byłaby jak znalazł
    Żałuję,że nie miałam nawet telefonu, aby zrobić fotki...

    Ale warto było je zobaczyć.:)

    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Las o rej porze roku pięknie pachnie - wilgocią, grzybami, lekkim uśpieniem i początkiem jesieni....
    pozdrawiam serdecznie Beata :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubie takie lesne zdjeica, a torcik sliczny:-)
    sciskam

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja kocham jesień, marzę tylko by była słoneczna. Kocham za jej urok , który jest efektem barw jakie lubię najbardziej .Dla mnie mogłaby trwać w swej najpiękniejszej szacie co najmniej do końca grudnia, ale niestety nie mogę na to liczyć.)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj, kocham jesień, te barwy, smaki, zapachy...eh...nawet nie przeszkadza mi deszcz, wiatr i zimno...bo jak się kocha to z całym bagażem:)
    ...dziś jest Dzień Śliwki i Dzień Grzyba ..To święta typowo jesienne, ale za to jakie smaczne. Celebrujmy je póki możemy, bo, kiedy już pojawią
    się przymrozki, będziemy mogli je tylko wspominać
    przy słoiku marynaty lub powideł:)
    Kreślę pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zdjęcia, prawdziwie jesienne i pachnące. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  15. torcik piękny, jesienny:)) a jesień czuć w powietrzu, pachnie mchem i liśćmi...pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam las jesienią! Uwielbiam się w nim zaszywać! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wygląda jesień na Twoich zdjęciach, a torcik nie tylko śliczny ale i smakowity:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za przypomnienie piosenki (oj, dawno to było, dawno). A wśród grzybów pokazałaś jadalne - purchawki póki białe w środku są pyszne.
    Ewa (kończąca duszone purchawki z maślaczkami, zebrane na trawniku koło pracy)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cette dernière composition est superbe comme d'habitude!Et j'aime beaucoup votre nouvelle présentation!
    Bises

    OdpowiedzUsuń
  20. Jakoś ja też trafiam na te niejadalne... ale za to jakże urodziwe i fotogeniczne ;-)
    "Torcik" po prostu niesamowity ;-)
    A na kominku znów zawiesiłam wianek jesienny... znany Ci skądinąd ;-))))
    Ściskam czule, złoto-jesiennie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, trochę wyżej Olsun mi pisze, że te białe purchawki są jadalne i w dodatku pyszne z masełkiem;-)
      Wiem niby, że jakieś purchawki się je, ale chyba bała bym się, że wybiorę niewłaściwe, albo o nieodpowiedniej porze.
      Wolę te, których nie znam raczej fotografować, a fotogeniczne są bardzo faktycznie.
      Naprawdę wianek jeszcze "działa"??????
      Buziole złoto jesienne przesyłam.

      Usuń
  21. Ech..., ta piosenka to mnóstwo wspomnień:) Nawet egzaminie na studia ją śpiewałam;) A zdjęcia jak zwykle maja klimat. Twoja jesień ma w sobie dużo ciepła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaciekawiło mnie bardzo to Twoje śpiewanie na egzaminie...
      Co studiowałaś?
      Buziaki ślę.

      Usuń
  22. A torcik oczywiście zjawiskowy:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten torcik jest piękny, uwielbiam połączenie kwiatów z owocami czy warzywami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię takie połączenia. Jak mi się udaje to owocki różniste upycham nawet w wiązankach ślubnych.
      Bukiet z jeżynami już robiłam.
      Serdeczności ślę.

      Usuń
  24. Też bym chciała do lasu ale zostaje mi ostatnoi tylko park, czuć już nadchodzącą jesień choć dzisiaj to prawie lato...pozdrawiam jesiennie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parki też piękne jesienią;-)
      Buziaki.

      Usuń
  25. To jest niesamowite jak ty z takich niepozornych roślinek potrafisz wyczarować takie cuda. Jakbym brała drugi raz ślub to na pewno bukiet zamówiłabym u Ciebie. Masz niesamowity talent powinnaś robić karierę we florystycznym biznesie!!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Sliczny ten torcik!!
    U nas na Kaszubach też mało grzybów....Mam nadzieję,że za parę dni się obudzą nie tylko te, które cieszą oczy, ale również te, które cieszą nasze podniebienie :)))

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten "torcik" jest po prostu boski!!

    OdpowiedzUsuń
  28. Miło, że Ci się podoba;-)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny.

    OdpowiedzUsuń