wtorek, 2 kwietnia 2013

Wielkanoc blisko natury

Chociaż święta już za nami, ja jeszcze ciągle pozostaję w wielkanocnych klimatach.
Zapraszam na kolejną odsłonę naszych "Wielkanocnych Fantazji".
Ta wersja nosi tytuł: "Blisko natury", jako że główne tworzywo jakie zostało tu wykorzystane to brzoza i mech.
Brzozę uwielbiam od zawsze, i w naturze i jako materiał florystyczny.
Marzy mi się wystrój ślubno-weselny w brzozowych klimatach.
Może ktoś chętny???;-)))
Ale wracajmy do prezentacji wystawy.
Popatrzcie.


























Takie między innymi elementy pojawiły się na wielkanocnym stole.
Jajeczko, to połowa skorupki do której wklejony został wysuszony płatek róży.
Z bliska wygląda tak:



Talerze ustawione zostały na matach wyplecionych z brzozowych gałązek.


























Zamiast obrusa i serwetek, juta, która świetnie wpisuje się w naturalne klimaty.

Jako główna dekoracja stołu, aranżacja w brzozowej korze posadowiona na brzozowych plasterkach:

























I jeszcze rzut oka na cały stół:


























Na brzozowych gałązkach przysiadły też skorupki jaj, a nich mech, piórka i drobne kwiatuszki.


























Do dekoracji wykorzystaliśmy też brzozowe pieńki.




A na macie z siatki i brzozowych gałązek znalazł swoje miejsce ślimak z mchu i skorupek.


Autorkami powyższych aranżacji są:

Kamila Klebowicz
Agata Siemiochin
Monika Szczawińska
Sylwia Szymańska
Magdalena Wilińska
Anna Zarzeczna

Brawo dziewczyny!

I tym miłym akcentem żegnam się z Wami tymczasem.
Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za życzenia świąteczne.
Moje święta były nieświąteczne i smutne w tym roku.
I dlatego życzeń nikomu nie przesłałam.
Zatem wszystkim wszystkiego dobrego na "poświętach", też się przecież przyda;-)
I do napisania.


Ps. Zdjęcia dobre i ostre są autorstwa Iwony Wołowiec, a te nieco rozmazane moje niestety;-(
Ps. 2 Może by już ta wiosna w końcu przyszła???


FLORENTYNA






52 komentarze:

  1. Świetna dekoracja stołu z brzozowych gałązek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie się dziewczynom udała. Dziękuję w imieniu moich uczennic za słowa uznania.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo ładne aranżacje, szczególnie w łupinkach:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię te łupinki;-)
      Buziaki ślę.

      Usuń
  3. Piękne dekoracje - bardzo mi się podoba ta naturalna aranżacja stołu:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie zachwycające:) Mimo wszystko, dobrego czasu po:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mam nadzieję, że jakiś dobry w końcu nastąpi...bo ostatnio to się zastanawiam czy fatum jakieś czy inne co...
      Buziaki ślę.

      Usuń
  5. Witam...wiosna bedzie już niedługo, piekne te Twoje dzieła, szkoda, że tak daleko, zapisałabym się na warsztaty...pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wiosna już niedługo do nas zawita. Chociaż jak patrzę na to co za oknem, to natychmiast rodzą się wątpliwości.
      Dzięki za uznanie dla prac, muszę tylko skorygować, że nie są moje, a moich uczennic. Ja byłam jedynie głosem doradczym;-)
      Pozdrowienia.

      Usuń
  6. Kochana ale piękne dekoracje. Jajka to znaczy łupinki z dekoracja są BOSKIE!!! Stół wygląda bardzo ale to bardzo ładnie. Super to wszystko wymyśliłaś i wykonałaś.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie Danusiu, tylko, że nie ja te dekoracje wymyśliłam i wykonałam, a moje uczennice. Czasem i tylko trochę podoradzałam;-)
      Buziaki.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Miło, że Ci się podobają;-)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dzięki. Bardzo lubię właśnie takie klimaty.

      Usuń
  9. Wszystkie piękne, ale czy nikt się nie pomylił "z jajkiem sadzonym" hihi
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że coś jest na rzeczy... Parę osób chciało się poczęstować;-)))
      Pozdrowienia.

      Usuń
  10. Widzę, że się rozbuchałaś, mało Ci wianków ślubnych z mchów i porostów? Dobrze, obiecuję, jak już będę brała ślub z Padre włożę wianek z brzozowych witek ;-)
    Wielka szkoda, że smutek zagościł u Ciebie w święta... i żałuję, że się nie zdążyłyśmy spotkać. Nic straconego, daj tylko znać kiedy ;)
    Ściskam Cię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jak szaleć to szaleć, a co... Cieszę się, że jesteś chętna na wianek z witek, będzie Ci w nim bardzo do twarzy;-) A i promocję jakąś, jako stałej klientce wymyślę;-)
      Przepraszam, że się nie odezwałam, ale smutku było zdecydowanie za dużo... Właściwie to ogromnego smutku.
      Jak tylko okrzepnę nieco po tych niedobrych chwilach od losu, to zaraz się z Tobą skontaktuję
      i sobie pójdziemy zaszaleć;-)))
      Buziaki ślę.

      Usuń
    2. Czekam więc i tulam ;-)

      Usuń
  11. No genialne po prostu, prostota, natura, cudo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Rosnę jakbym to sama wykonała, a to nie ja, tylko moje uczennice.
      Buziaki.

      Usuń
  12. Przepiękne Florentyno, jak ja tęskniłam za widokiem Twoich cudeniek:) Uwielbiam mech i len ... i inne naturalne materiały:) Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu. że zajrzałaś. Buziaki ślę

      Usuń
    2. Ups.. miało być: dziękuję, że zajrzałaś;-)

      Usuń
  13. Oj i ja jestem za naturą:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to kochana witaj w klubie;-)
      Serdeczności.

      Usuń
  14. Śliczne dekoracje, wszystko mi się podoba...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło to przeczytać;-) Dziękuję w imieniu moich uczennic.
      Pozdrowienia.

      Usuń
  15. Zachwycające naturalne dekoracje świąteczne.
    Patrzę i stwierdzam, że fantastycznie wyglądają takie brzozowe elementy dekoracyjne niekoniecznie tylko w okresie świąt.
    Serwetko-maty i pniaki... cudo!!
    pozdrawiam ciepło i życzę SŁOŃCA:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja tak uważam, brzoza jest dobra na wiele okazji. Postaram się pokazać jej inne zastosowania.
      Dziękuję w imieniu moich uczennic za słowa uznania i buziaki ślę.

      Usuń
  16. Cudne brzozowe inspiracje, zwłaszcza te maty na stole:)
    Bardzo moje klimaty:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja pozdrawiam z podziękowaniami za odwiedziny i miłe słowa.

      Usuń
  17. Śliczne ozdoby z wykorzystaniem brzozy. Szczególnie mi przypadły do gustu ozdoby na gałazkach brzozowych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie te jajeczka na gałązkach są urocze. Pomysłowe mam uczennice, nieprawdaż?
      Gigo, buziaki dla Ciebie.

      Usuń
  18. Florentynko Droga, nie miej już smutnych świąt ani żadnych smutnych okazji...Serdeczności Ci posyłam i trochę ciepełka z zaśnieżonego Krakowa:)
    A kompozycje świąteczne zjawiskowe:) Ogromnie mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana, mam nadzieję, że takie smutne święta nie powtórzą się już nigdy więcej...
      Bardzo dziękuję za ciepełko z Krakowa (bardzo bliski mojemu sercu, jako miasto moich studenckich lat;-)
      Buziaki ślę.

      Usuń
  19. Jestem zachwycona tą stylizacją. Taka inna niż wszystkie, które ostatnio oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka blisko natury, klimaty które kocham;-)
      Serdeczności przesyłam

      Usuń
  20. Wszystko takie cudne,jak ja bym chciała trafić pod skrzydła takiej nauczycielki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam wykorzystywać patyki-pomysł i efekty naprawdę efektowne! Skrecajac patyki brzozy na wianki dowiedziałam sie że mam na brzozę alergię-jednak nie zniechęciło mnie to!!!Pozdrówka ciepłe-aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory nie wiedziałam, że można mieć alergię na brzozowe patyki? To chyba sok w nich zawarty alergizuje?
      Ja mam uczulenie na milion innych rzeczy (np. na słonecznik - kwiaty i nasiona; jedzenie go odpada), ale na brzozę na szczęście nie;-) Chociaż podobno to się zmienia;-(
      Podobnie jak ty nie zwracam uwagi na takie drobiazgi jak alergia;-) Słoneczniki układam w rękawiczkach, a moją ukochaną nawłoć po prostu układam i sobie płaczę i nosem pociągam;-)))
      Buziaki ślę.

      Usuń
  22. Bardzo inspirujący blog-rozgoszczę się:)

    OdpowiedzUsuń