piątek, 3 maja 2013

Majowo-komunijnie.

Chociaż za oknem szaro, deszczowo i bezsłonecznie, to jednak naprawdę jest już maj;-)
A skoro maj, to lada dzień zabieli się świat maluchami przystępującymi do pierwszej komunii świętej.
Trzeba też pomyśleć o kwiatowej oprawie uroczystości.
Zapraszam do obejrzenia moich propozycji.


Dla małej damy zamiast klasycznego wianuszka, opaska opleciona białą włóczką.
Do niej doklejone małe dyski utworzone z drutu omotanego włóczką.
Kwiaty to miniaturowy storczyk Phalenopsis oraz moje ukochane Chamelaucium uncinatum  (woskowy kwiat).
Kwiaty doklejane na zimno klejem do żywych roślin.

A w komplecie bukiecik:


Tutaj jako podstawowa roślina rzecz jasna Chamelaucium.
Odrobina zieleni i ślimaki z powleczonych włóczką drucików, a do nich doklejone urocze maleńkie storczyki.

A dla chłopca:


Graficzna przypinka i ozdoba świecy.
Niewielki prostokątny kartonik oklejony liściem kordyliny, a do niego doklejone krótko przycięte pędy derenia rozłogowego, nieco rypsalisu i mały storczyk.
Dekoracja świecy wykonana identycznie.

Powyższe prace wykonałam dla NDiO Flora nr 2/2013.
Zdjęcia:  Paweł Stafij.

W naszej szkolnej pracowni też było ostatnio komunijnie;-)
A oto efekty:







Pozdrawiam wszystkich serdecznie i witam cieplutko nowe obserwatorki - rozgośćcie się proszę;-)
Życzę Wam, aby kolejne weekendowe dni były choć odrobinę jaśniejsze i cieplejsze.
Serdeczności dla Wszystkich moich miłych gości
I ...do napisania;-)


FLORENTYNA






7 komentarzy:

  1. Pięknie jak zwykle.Zawsze czekam z niecierpliwością na twoje nowe wpisy i nie powiem,są dla mnie pewną inspiracją.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnie zdjęcie skojarzyło mi się z nocą świętojańską:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wianki. Jestem pełna podziwu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpiękniejsze te białe, najprostsze. Śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne dekoracje komunijne - bardzo mi się podoba ta kompozycja ze storczykami. A wiankowe panny gotowe na noc świętojańską ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne wianki. Skromne, świeże, niewinne.
    Jestem zachwycona.
    Pozdrawiam majowo:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Panny jak malowane, prosto do ołtarza mogły by pomaszerować w tych wianeczkach :)

    OdpowiedzUsuń