wtorek, 24 września 2013

Wrzosowe impresje.

Tak zatytułowane były moje pierwsze w tym sezonie warsztaty;-)
Uwielbiam wrzosy. I myślę, że nie jestem w tym osamotniona;-)
Ich nostalgiczna barwa to nieodłączny atrybut jesieni.
Nie może wrzosów zabraknąć ani w naszych ogrodach, ani we wnętrzach.
Pięknie wyglądają w połączeniu ze srebrzysto szarymi barwami, ale równie pięknie w zestawieniach z ognistą dziką różą.
My postawiłyśmy tym razem na monochromatyczność i chłodną kolorystykę.
Wrzosy pełniły główną rolę w naszych pracach, a towarzyszyły im:
srebrzyste rosochate pędy kalocefalusa Browna (Calocephalus brownii), różowe róże, baldachy brudnoróżowego rozchodnika okazałego (Sedum spectabile) oraz zielone barwy mchu, jagodowych gałązek i jaśniejsza w odcieniu zieleń szarłatu zwisłego (Amaranthus caudatus).
Piękna stonowana kolorystyka.
Popatrzcie zresztą sami:



Prace, które wykonywałyśmy na warsztatach to: bukiet, aranżacja na stół w naczyniu i niewielkie ozdoby do dekoracji jesiennego stołu.

Bukiecik wyszedł zachwycający



















































Przepadam za połączeniem koloru różowego z różnymi odcieniami srebra i szarości.
Myślę, że kalocefalus spisał się tutaj świetnie.


A oto druga w kolejności praca:




Zrobiłyśmy też nieduże wrzosowe akcenty do udekorowania stołu.



A całość prezentuje się następująco:


Wszystkie powyższe zdjęcia są autorstwa Magdaleny Nowickiej.
Prace natomiast to dzieło jej mamy Niny .
Nino, wielkie dzięki za fotki, bo moje tym razem absolutnie się nie udały;-(

Wybrałam tylko to (i z góry przepraszam za jakość)

Praca wre!  Spójrzcie na te pełne skupienia twarze...
Lubię to!!!!


A po kilku godzinach ciężkiej pracy uśmiech na zakończenie;-)

Dziękuję Wam dziewczyny za fantastyczną atmosferę i pięknie wykonane prace.

Pozdrawiam cieplutko wszystkich, którzy mnie odwiedzają.
I do napisania;-)










43 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu moich warsztatowiczek;-)
      Serdeczności ślę.

      Usuń
    2. Cudowne. Królestwo za jeden taki bukiet!

      Usuń
  2. Aleście się kobietki napracowały, jednak warto było, ponieważ kompozycje są przepiękne:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 godzin tworzenia, bez przerw;-) Kawa pita w biegu i przy okazji;-)))
      Ale też uznałyśmy, że było warto.
      Dzięki za odwiedziny. Buziaki.

      Usuń
  3. Jedną z Wasztatowiczkę poznaję:-) Stoi w samy środeczku:-) Wrzos spisał się na medal, ale to było do przewidzenia:-) Pozdrawiam Cię Florentyno:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, to Twoja imienniczka Basia;-) Tylko warsztaty wspólnie, czy wcześniejsze spotkania też? Wrzos rzeczywiście się spisał.
      Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam i ja.

      Usuń
  4. Cudowne warsztaty, cudowne kompozycje powstały, jak marzenie ;)
    Pozdrawiam cieplutko. Iwona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odwiedziny i miłe słowa;-) Pozdrowienia.

      Usuń
  5. Uwielbiam wrzosy, piękne kompozycje...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja je uwielbiam;-) Zawsze się sprawdzają. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Az pachnie jesienią.Kompozycje fantastyczne!!!!ja choc nie mam dekoracji wrzesowych to stosuje je na korytarzach i oknach prowadzących do sal balowych.Pozdrówka ciepłe-aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja ślubne rzadko robię z wrzosów... Jakoś tak nie miałam zbyt dużo takich zamówień.
      Buziaki ślę.

      Usuń
  7. Witam.
    Wrzosy to piękne kwiaty.
    PPozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny, Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  8. przepiękne kompozycje, fajnie prezentuje się ten świecznik i ozdoba na stół w czymś z drucika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drucik omotany wrzosowymi gałązkami, a w środku fiolka z wodą na kwiatek;-)
      Dzięki za odwiedziny. Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Piękne kompozycje, kolory które bardzo lubię, pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja przepadam za taką kolorystyką. Nostalgiczna i piękna;-)
      Buziaki ślę.

      Usuń
  10. Jestem pod wielkim wrażeniem,cudne i nieoczywiste połączenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię połączenie wrzosów z kolorem srebrzystym, stąd kalocefalus;-)
      Dzięki za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Florentyno, dajesz po oczach takimi pięknościami, że żal mnie ściska straszliwy, że tak daleko mam do Ciebie :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och ten wrzos :)
      Prace śliczne i pomysłowe. Rożek super.
      Buziaki gorące

      Usuń
    2. Dzięki dziewczyny. Wrzosy sprawdzają się zawsze, a zdolne warsztatowiczki rzeczywiście potrafią wyczarować z nich cudeńka;-)
      Sylwka, jak będziesz się kiedyś wybierała do Wrocławia, daj znać. Zrobimy warsztaty;-) Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  12. Witam, cudowne stroiki i bukiety.Uwielbiam wrzosy...

    Pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Imienniczko;-) Miło mi, że zostałaś na dłużej.
      A wrzosów chyba nie można nie lubić;-)
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  13. Przepiekne. Gdybys tak kiedys mogla zrobic kilka zdjec krok po krok jak zrobic takie cudenko bylabym bardzo wdzieczna. Oczywiscie zdjecia nie do konca pokaza jak trzeba nagiac drut, przymocowac rosline itd. ale bedzie jakas kolejnosc dzialania i moglaby nam wszystkim pomoc w tworzeniu naszych wlasnych, nieprofesjonalnych bukietow. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę nad tym Halinko, tylko muszę wygospodarować odrobinę czasu. Sądzę, że w październiku powinno się udać. Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  14. Kompozycje są tak piękne że wara mi opadła bez dwóch zdań.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne prace, a szczególnie do gustu przypadły mi małe kompozycje do udekorowania stołu. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne wrzosowe kompozycje, połączenie kolorów i roślin. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudne, piękne, śliczne....brak mi słów.....uwielbiam wrzosy....jestem oczarowana i pod wielkim wrażeniem. Babeczki jesteście Wielkie. Całuski .

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepiękne bukiety wykonane pod nadzorem niezwykle utalentowanej nauczycielki:) Gratuluje Florentynko:) Same cudeńka:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację, wrzos nie może się nie podobać:-)
    A bukiety pokazane na zdjęciach zachwycające. Połączenie wrzosu ze srebrem i delikatnym różem to strzał w dziesiątkę.
    Dodatkowo zachwycił mnie szarłat zwisły. Bomba!!
    PS. Florentynko, przy Tobie poznaję nazewnictwo tych cudownych roślin. Dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne bukiety :) A Ewę Demarczyk bardzo lubię, pamiętam . Piękny głos :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne kompozycje. Naprawdę bajka.A czy trudno zrobić takie kule z mchu ? Chciałbym spróbować coś takiego zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Dziękuję za odwiedziny.
      A kule są bardzo łatwe: po prostu niewielkie styropianowe kulki obkładałyśmy mchem i ciasno oplątywałyśmy ozdobnym drucikiem. Jeśli nie ma się kul ze styropianu, można je uformować nawet ze starych gazet, ważne, aby ciasno omotać drucikiem dla nadania im ładnego kulistego kształtu. Pozdrowienia.

      Usuń
    2. Dzięki wielkie. Będę próbowała. Zobaczymy co mi wyjdzie?!

      Usuń