piątek, 18 grudnia 2015

Wiankowanie moja miłość;-)

Dla bywalców Groszków i róż nie jest tajemnicą, że wiankowanie to moja miłość wielka, namiętność i pasja;-)
No i z nowym rokiem postanowiłam się tą moja pasją z Wami podzielić.
Nie ukrywam, że zainspirowały mnie wspaniałe dziewczyny: SANDRYNKA i jej fantastyczne 
oraz KAMILA, świetna florystka i jej cykl: Kwiaty na stole.
Początkowo chciałam dołączyć także z dekoracjami stołu, ale jakoś mi nie wyszło;-)
Po przemyśleniu sprawy doszłam do wniosku, że zaproponuję Wam coś odrobinę innego, a mianowicie cykl "wianek miesiąca".
Co miesiąc będę pokazywała Wam wianek, który zawiśnie na moich drzwiach, wraz z opisem jego wykonania.
Bedę się starała uwzględnić sezonowość i dopasować, w miarę możliwości, wianek do pory roku.
Niech wianki witają naszych gości nie tylko w czas świąteczny, ale także na co dzień.
Poopowiadam też trochę o różnych technikach wiankowania.

W grudniu wianków było już całkiem sporo.
W poprzednim poście pokazałam Wam, jak krok po kroku powstawał wianek z kory i ostrokrzewu.
Tak jak pisałam, ten właśnie wianek ozdobi moje świąteczne drzwi.
Fotka dla przypomnienia:


W grudniu powstało całe mnóstwo wianków, bo grudzień wszak to czas bardzo wiankowy;-)
Były między innymi  wianki adwentowe.
Oto jeden z nich w klasycznych czerwieniach:

I dla przypomnienia mój ukochany wianek w białych tonacjach.
Pojutrze zapalę na nim już czwartą świecę.


Był też sznurkowy z guzikami;-)


I była sznurkowa adwentowa "kanapka";-)))



A ostatnio powstał wianek  z zielonych gałązek z czerwonymi dodatkami, robiony na zamówienie:


Takie są przykładowe wianki grudnia.
I jeszcze wciąż powstają kolejne;-)

Jeszcze nie wiem jaki będzie styczniowy, ale coś wymyślę;-)

Serdeczności wszystkim ślę i zachęcam gorąco do spróbowania swoich sił w wiankowaniu.
Ale ostrzegam: to uzależnia;-)))

Życzę Wam fantastycznego przedświątecznego weekendu i do zobaczenia w kolejnym poście.


           FLORENTYNA





17 komentarzy:

  1. Piękne! naprawdę ubolewam,że mieszkam tak daleko i Twoje warsztaty nie dla mnie... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Dzięki za odwiedziny. Na blogu bedę pokazywała sporo aranżacji krok po kroku. Taka namiastka warsztataów dla tych, co daleko;-)
      Zapraszam. I cieplutko pozdrawiam.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziekuję, też go lubię;-) Ale trzeba Ci wiedzieć, że jest mocno kontrowersyjny. Ma niemal tyle samo zwolenników,co zdecydowanych przeciwników;-)
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Jolu bardzo się cieszę z Twojego cyklu wiankowego, gdyż dzięki temu będę się mogła nieco doszkolić w tej materii. Podobnie, jak Hanka ubolewam, że mieszkam tak daleko, bo chętnie bym wzięła udział w Twoich cudownych warsztatach. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, w takim razie zapraszam na blogowe wiankowanie krok po kroku;-)
      Buziaki świateczne ślę.

      Usuń
  4. Cudowne wianki!!! Wspaniałe dekoracje, jestem pełna podziwu!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za odwiedziny i miłe słowa. Pozdrawiam świątecznie.

      Usuń
  5. Śliczne są wianki.Ja będę zaglądać na Twojego bloga trochę zdobyć wiedzy jak coś można tak cudownego robić. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne są wianki.Ja będę zaglądać na Twojego bloga trochę zdobyć wiedzy jak coś można tak cudownego robić. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. ...no to masz już wierną kibickę . Czekam na więcej i dziękuję za dobre słowo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kibicko;-) A rzeczone dobre slowo to sama prawda przecież;-)

      Usuń
  8. Wsyztski cudne, choć guzikowy i kanapka zachwyciły mnie najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Guzikowy i moim faworytem jest, chociaż wielu osobom się nie podaobał... Ale przecież jeszcze sie taki nie narodził co by wszystkim dogodził;-))) Buziaki ślę.

      Usuń
  9. Przepiękne wianki:)
    Radosnych Świąt oraz pomyślności w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tobiue również radosnych i szczęśliwych świąt.

      Usuń